علائمی که نشان میدهند باید به متخصص چشم کرج مراجعه کنید 

%name علائمی که نشان میدهند باید به متخصص چشم کرج مراجعه کنید 

چشمان ما که امتداد مغز ما هستند، مهمترین اندام ما در درک دنیای بیرون هستند.چشمان ما حاوی 125 میلیون سلول عصبی حساس به نور است.اگر در کرج سکونت دارید و مشکلات بینایی یا چشمی دارید، بهتر است در اسرع وقت به متخصص چشم کرج مراجعه کنید،

در ادامه به مروادی اشاره میکنیم که در صورت تجربه آن ها توصیه می شود به متخصص چشم مراجعه کنید:

مشکل دید در شب یا هنگام رانندگی

رانندگی در شب یکی از بهترین معیارها برای تشخیص این است که چه چشم های شما در چه وضعیتی قرار دارند.یک فوق تخصص شبکیه کرج قادر خواهد بود دید در شب شما را ارزیابی کرده و بهترین برنامه درمانی را برای شما تعیین کند.

وجود لکه های قرمز یا صورتی در چشم

رنگ های قرمز یا صورتی در چشم می تواند بسیار پیچیده و بسیار خطرناک باشند. این بیماری با شرایط مختلفی از جمله ورم ملتحمه (التهاب ملتحمه، لایه نازکی از بافت شفاف که سفیدی چشم ها و پلک های داخلی شما را می پوشاند)، آلرژی ها و حتی شکل نادری از گلوکوم همراه است. (گلوکوم، وضعیتی که اغلب به دلیل افزایش فشار داخل چشم ایجاد می شود)

اگر همچنان چشمان شما به مدت 24 تا 48 ساعت قرمز یا صورتی است، بهتر است به متخصص چشم کرج مراجعه کنید تا از بد تر شدن وضعیت چشم شما جلوگیری شود.

حساسیت به نور

اگر به یکباره چشم های شما شروع به نشان دادن حساسیت به نور کردن ممکن است به دلیل این باشد که مشکلی در قرنیه شما به وجود آمده است، لایه شفاف نازکی که عنبیه و مردمک شما را می پوشاند.این مشکل باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد، زیرا ممکن است در صورت عدم پیگیری،این مشکل به به یک مشکل دائمی تبدیل شود.

تاری دید

موقعیت‌های بسیار متنوعی وجود دارد که در آن‌ها ممکن است تغییرات ناگهانی بینایی داشته باشید، مانند تاری دید یا مشکل در تمرکز بر روی اشیا. به همین دلیل مهم است که چشم پزشک معاینه کاملی انجام دهد تا مشخص شود منشا مشکل چیست. دکتر چشم پزشک کرج ممکن است قطره چشم، قرص یا حتی جراحی را برای رفع این مشکل تجویز کند.

تشخیص بیماری

تعدادی از شرایط مزمن وجود دارد که می تواند چشم شما را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله دیابت، لوپوس، آرتریت روماتوئید، مولتیپل اسکلروزیس و بیماری التهابی روده. هر بیماری خود را متفاوت نشان می دهد. به عنوان مثال، دیابت می تواند باعث تاری دید شود، در حالی که افراد مبتلا به لوپوس بیشتر احتمال دارد درد یا حساسیت به نور را تجربه کنند. برای جلوگیری از هرگونه مشکل بینایی پس از تشخیص یکی از این بیماری ها، حتما با یک چشم پزشک مشورت کنید.

سردرد مداوم

موارد زیادی وجود دارند که می تواند باعث سردرد شوند، اما سلامت چشم قطعا یکی از این عوامل است. علت سردرد  ممکن است خستگی چشم یا نیاز به یک عینک جدید باشد. یا می‌تواند نشانه‌ای از مشکل جدی‌تری باشد، مانند هم‌ترازی چشم.برای تشخیص بهتر باید به دکتر چشم مراجعه کنید.

بیماری چشم هنگام نگاه کردن به کامپیوتر

انسان به طور معمول حدود 15 بار در دقیقه پلک می زند. اما وقتی به یک صفحه نمایش نگاه می کنیم، خیلی کمتر پلک می زنیم.پلک زدن چشم ما را مرطوب نگه می دارد. اگر بعد از یک روز در مطب، چشمانتان احساس خستگی و خشکی کرد، دورتر از صفحه نمایش بنشینید و به طور منظم به چشمان خود استراحت دهید. قطره های چشمی روان کننده نیز ممکن است موثر باشند.همچنین مشکل شاید چیز پیچیده‌تری باشد، مانند تجویز عینک یا هم‌ترازی چشم‌ها. اگر در عرض چند احساس خستگی و خشکی چشم ادامه داشت، وقت آن رسیده است که به فوق تخصص چشم پزشکی کرج مراجعه کنید.

 

  • بازدید : 159 بار
  • نظرات : 0 نظر
  • تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از بررسی و تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !