شماره تماس متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان

%name شماره تماس متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان

دندانپزشکی کودکان ، بخشی است که هدف آن حفاظت از دندان های دائمی کودکان گروه سنی 0 تا 13 سال به صورت سالم و رفع مشکلات ناشی از پوسیدگی، ضربه و عوامل مشابه در این دندان ها می باشد.

پدودنتیست شاخه ای از دندانپزشکی است که سلامت دهان و دندان و رشد فک و صورت کودکان را از دوران نوزادی دنبال و درمان می کند و شامل اقدامات پیشگیرانه نیز می شود.

در این دوره متخصصان پدودنتیست انواع درمان های پیشگیرانه و درمانی و کاربردهای پیشگیرانه را با توجه به نیازهای بهداشتی دهان و دندان نوزادان، کودکان و جوانان انجام می دهند.

دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان هستند که می توانید در صورت نیاز با کلیک بر روی لینک زیر به وبسایت ایشان مراجعه کنید.

متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان 

برخی از وظایف متخصصان پدودنتیست عبارتند از :

توصیه های تغذیه ای برای مراقبت از دهان و دندان
پروتز کودک
کشیدن دندان
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان که شامل ژل فلوراید، وارنیش فلوراید، فیشور سیلانت می شود
درمان تروماهای دندانی
درمان ریشه
درمان هایی برای ترک عادت های بد دهان (مکیدن انگشت، جویدن ناخن، جویدن لب و غیره)
درمان های ترمیمی (پرکننده)

چرا دندان های شیری مهم هستند؟

در کل 20 دندان شیری وجود دارد . مهمترین وظیفه دندان های شیری تامین تغذیه کودک است. علاوه بر این، رشد صحیح گفتار به وجود دندان های شیری نیز بستگی دارد.

به همین دلیل است که مراجعه به متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان بسیار اهمیت دارد.

دندان‌های شیری از ناحیه‌ای که برای دندان دائمی پوشانده می‌شوند محافظت می‌کنند که جایگزین آن‌ها می‌شود و در زمانی که دندان دائمی در حال رویش است، آن را هدایت می‌کند. هنگامی که دندان شیری زود کشیده می شود، این عملکرد طبیعی نگه داشتن مکان نیز ناپدید می شود.

هدف اصلی دندانپزشک کودکان به خصوص متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از مشکلات دندانی و تضمین آینده ای عاری از پوسیدگی دندان برای کودکان است.

به روش هایی که برای این منظور اعمال می شود، اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی می گویند. برای کاربردهای پیشگیرانه برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، آموزش کودک و خانواده او در مورد بهداشت دهان و دندان و تغذیه اهمیت زیادی دارد.

فیشور سیلر چیست و چه کاری انجام می دهد؟
فیشور سیلر یک ماده پرکننده مایع است که شکاف های عمیق و مستعد پوسیدگی (شیارها) روی سطوح جونده دندان های دائمی را می بندد و اجازه نمی دهد باکتری ها به آنجا برسند و در نتیجه از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.کاربرد فیشورسیلانت باید هر 6 ماه یکبار بررسی شود.

یکی از کارهایی که متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان انجام می دهد فیشور سیلر یا شیاربندی است که می توانید برای این منظور به مطب دکتر مریم حاجی احمدی به آدرس:اصفهان، خیابان توحید میانی – بین چهارراه پلیس و خیابان مهرداد – رو به روی پارکینگ توحید – ساختمان میلاد 2- طبقه فوقانی مطب دکتر فریبا اشتری و داروخانه دکتر معمار منتظرین (طبقه دوم) مراجعه کرده ویا با شماره تلفن ایشان جهت مشاوره تماس بگیرید:

شماره تماس متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان : 09137891269

کاربرد فلوئور چیست؟
فلوئور عنصری است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و ساختار دندان را تقویت می کند. از آنجایی که مینای دندان در اولین رویش دندان به طور کامل بالغ نشده است، دندان‌های تازه روییده معمولاً مقاومت کمتری در برابر پوسیدگی دارند و مستعد تشکیل پوسیدگی هستند.

فلوراید مینای دندان را تقویت می کند، از دندان در برابر حملات اسیدی محافظت می کند و در نتیجه به جلوگیری از تشکیل پوسیدگی دندان کمک می کند. کاربرد سطحی فلوراید حرفه ای یک روش حفاظتی است که فقط توسط دندانپزشکان قابل استفاده است. فلور سطحی باید توسط متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان هر 6 ماه یکبار اعمال شود.

تماس با ما

 

  • بازدید : 155 بار
  • نظرات : 0 نظر
  • تاریخ : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از بررسی و تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !