چگونه یک وب مستر حرفه ای شویم؟ از شروع تا بازار کار بی نظیر آن

1234 چگونه یک وب مستر حرفه ای شویم؟ از شروع تا بازار کار بی نظیر آن

 

امروز تصمیم گرفتم مسیر مشخص و کاملی از وبمستری رو براتون به تصویر بکشم ! منظورم اینه که ابتدا بهتون از پیش نیاز های وبمستر بودن بگم و بعدش روش های کسب درامد زیاد رو به طور کامل و مختصر توضیح بدم . به طور کلی شما برای وارد شدن به این زمینه و رشته به هیچ مدرک و مجوزی نیاز ندارید . فقط مهارت و مهارت ! شما به صورت کاملا خودآموز یا اینکه از جایی آموزش دیده باشید ، میتوانید مسیر وبمستری رو شروع کنید . پس از این قضیه میتوان اینطور استنباط کرد که وب و وبمستری هیچ پیش نیاز و ضرورتی برای وارد شدن به این حوزه نداره . نه نیاز به مدرک دانشگاهی دارید و نه به مجوزهای دولتی و ….

در این آموزش قراره ابتدا بهتون بگم که چطوری میتونید وارد حوزه وب بشوید و میتوانید از کجا شروع کنید . بعد از آن بهتون روش های کار کردن در این حوزه رو شرح میدهیم . در نهایت هم از روش های کسب درامد در این عرصه حرف میزنیم . خیلی مقاله جالب و پر باری برای شما خواهد بود . خصوصا اگر تابحال شغل نتورک یا وبمستری نداشته اید ! توی این مقاله بهتون از مزایای برنامه نویسی ، طراحی وب ، گرافیک ، شبکه ، وردپرس ، سئو و …. میگوییم .

تابحال دیدید کسی توی خواب پول دربیاورد ؟ این روش درامدزایی دور از تصور هر کسیه . چرا که با خود فکر میکند چطوری میتوانم بخوابم و پول دربیاورم ! اگر شما هم چنین سوالی از خودتان پرسیده اید و جواب حقیقی این سوال را پیدا نکرده اید ، فونت جو را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .همچنین در خلال توضیحات این مقاله ، بهترین آموزش‌های وب مستر فرادرس در زمینه وب مستری خدمتتون معرفی و ارائه می‌شود .

مقدمه مسیر پر پیچ و خم وبمستری و شاخه های بولد شده در این مقاله

وبمستر به کسی میگویند که به صورت فول تایم در حوزه وب کار میکند . یعنی ممکن است سئو کار باشد یا طراحی سایت . همچنین ممکن است به عنوان طراح رابط کاربری و تجربه کاربری در این زمینه فعالیت داشته باشد . حتی بیشتر برنامه نویسان ایرانی در زمینه وب فعالیت میکنند ، هرچند مستقیما با  وب کار نکنند اما باز هم برای انجام بعضی کارها به سرور و وب سرویس ها نیاز دارند . شاخه های اصلی این مقاله عبارتند از :

  • چگونه شروع کنیم ؟ و چه پیش نیاز های داریم ؟
  • چیا یاد بگیریم ؟ و برای داشتن یک وبسایت چه چیزهایی موردنیاز است ؟
  • روش های کسب درامد در وب چیه ؟

چگونه شروع کنیم ؟ و چه پیش نیاز هایی داریم ؟

شروع کردن این عرصه کار سختی نیست . مطمعنا برای شروع هر کاری یکمی نیاز به زمان دارید . شما ممکن است هیچ اطلاعاتی در زمینه وب نداشته باشید ، بنابراین اولا به مقدار دانش شما بستگی دارد که چقدر طول میکشد و چگونه بخواهید شروع کنید . اگر دانش اولیه و خوبی نسبت به این زمینه داشته باشید در عرض چند ماه میتوانید راه بیوفتید و به درامد برسید . خوب است بدانید برای شروع این زمینه نیاز به هیچ پیش زمینه و بک گراندی ندارید . اما اگر داشته باشید بهتون خیلی کمک میکنه تا رشد بهتری داشته باشید . همانطور که بالاتر گفتیم نه نیاز به مدرک تحصیلی و فنی خاصی دارید و نه نیاز به مجوز خاصی (البته در بعضی موارد داشتن مجوز برای داشتن بیزینس های آنلاین لازم تلقی میشود )

برای شروع مسیر وبمستری هم میتوانید خودآموز پیش برید و هم میتوانید از آموزش های رایگان در درنیای وب استفاده کنید . یکی از بهترین منابع یادگیری دنیای وب ، مجموعه آموزش طراحی سایت فرادرس است که آموزش های متنوعی رو در مورد وبمستری و زیرشاخه هایش منتشر میکند . اگر بخواهید برنامه نویس باشید نیاز به یادگیری دانش برنامه نویسی سمت سرور و کاربر دارید فقط . یعنی اگر بخواهید برنامه نویس باشید ، هیچ نیازی به داشتن دانش دیجیتال مارکتینگ یا گرافیک ندارید ! پس توی هر رشته اگر تخصصی کار کنید میتوانید به درامد بسیار خوبی برسید .

google ip 1 min چگونه یک وب مستر حرفه ای شویم؟ از شروع تا بازار کار بی نظیر آن

 

چیا یاد بگیریم ؟ و برای داشتن یک وبسایت چه چیزهایی موردنیاز است ؟

این مورد دقیقا مشروط به این است که میخواهید در چه زیرشاخه ایی از وب کار کنید . همه زیرشاخه های وبمستری ، پتانسیل رسیدن به درامد بالا را دارند . پس شما متناسب با علاقه ایی که دارید یک زمینه را انتخاب کنید و در راه رسیدن به اوج این رشته آموزش های بسیاری را دنبال کنید و هر روز چیز های جدید تر و بروز تر را آموزش ببینید . در بالا هم اشاره کوچکی کردم که اگر میخواهید برنامه نویس شوید ، پس فقط در این راستا آموزش تهیه کنید و ببنید . یا نیازی به یادگیری هک و امنیت ندارید اگر بخواهید گرافیست و بازاریاب اینترنتی شوید !

به طور کلی مشاغل زیادی را میتوان در زمینه وب دنبال کرد و از آنها کسب درامد کرد . اکثرا بعد از چند سال کار کردن ، تصمیم به ایجاد بیزینس آنلاین میکنند  اگر قصد دارید بیزینس آنلاین داشته باشید ، علاوه بر اینکه علم بالایی باید داشته باشید ، باید در مدیریت کردن هم تبهر خاصی داشته باشید . به عنوان مثال کسی که مدیر یک وبسایت است باید دانش این را داشته باشد که یک سایت از چه بخش هایی تشکیل میشود و یا چگونه ایجاد میشود . همچنین باید در فروش محصولات و خدمات سایت خود مهارت داشته باشد تا بتواند بعد از مدتی به درامد بسیاری برسد .

طراحی سایت با این روش ها و پیش نیاز ها :

حالا که حرف از وبسایت شد بزار بهتون یادآوری کنم که برای داشتن وبسایت نیاز به چه ابزار هایی دارید و با چه روشی میتوانید سایت حرفه ایی بسازید . برای داشتن وبسایت نیاز به هاست (محلی در سرور که باید به صورت ماهانه یا سالانه اجاره کنید ) و دامین (اسم دامنه سایت شما ) دارید و یک دیتابیس جامع دارید . اگر تا اینجای کار این موارد رو تهیه کرده اید ، بریم سراغ روش های ساختن سایت .

 

سایت رو عمدتا میتونید به دو روش طراحی کنید . 1 – برنامه نویسی  2 – استفاده از CMS . منظورم از CMS همان سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس وجوملا هستند که به شما این امکان را میدهند ، سایت های حرفه ایی طراحی کنید و آن ها را توسعه دهید . حالا مهم ترین مزایای استفاده از CMS چیه ؟ سیستم های مدیریت محتوا همانطور که از نامش پیداست ، مدیریت وبسایت و پشتیبانی آن را فوق العاده راحت تر وساده تر میکند . همانقدر که طراحی سایت ممکن است کار دشواری باشد ، مدیریت وبسایت و وبمستری هم کار سختی است . در این زمینه شما باید سواد رسانه ایی بالایی داشته باشید .  شما برای یادگیری مدیریت وبمستری ، میتوانید از آموزش های مدیریت وبسایت در سایت فرادرس به صورت رایگان استفاده کنید .

photo 2021 07 25 10 51 14 1024x466 چگونه یک وب مستر حرفه ای شویم؟ از شروع تا بازار کار بی نظیر آن

روش های کسب درامد در وب چیه ؟

خب خب خب ، حالا به جاهای بسیار قشنگ این مقاله رسیدیم . جایی که متوجه مزایای مشاغل اینترنتی نسبت به مشاغل فیزیکی و سنتی میشوید . روش های بسیاری برای کسب درامد در این عرصه وجود دارد . با توجه به اطلاعاتی که در بالا وجود داره میتونید بفهمید که شما متناسب با شاخه کاری خود و دانشی که در آن دارید ، میتوانید درامد خیلی خوبی کسب کنید . به طور کلی مشاغل وبمستری به صورت زیر لیست می شوند :

  1. مدیریت وبسایت و بیزینس آنلاین
  2. سئو وبسایت ها
  3. دیجیتال مارکتینگ
  4. طراحی وبسایت
  5. فروش هاستینگ ها و دامین ها
  6. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری
  7. طراحی گرافیک
  8. تولید کننده محتوا (نویسندگی در سایت )
  9. پشتیبان وبسایت
  10. برنامه نویسی و توسعه دهندگی پلت فرم های مختلف
  11. فروش محصولات آنلاین و ..

اگر صاحب یکی از مشاغل بالا باشید و به صورت اختصاصی در همین زمینه کار کنید میتوانید به درامدی برسید که در دنیای واقعی به آن نرسیده اید . با داشتن درامد بالا ، قطعا هر کسی سختی های این مسیر رو به جون میخره ! البته این به خود افراد بستگی داره ، اما باز هم اکثرا دنیای وب را بخاطر درامد بالای آن شروع میکنند .

what is website Title 1024x535 min چگونه یک وب مستر حرفه ای شویم؟ از شروع تا بازار کار بی نظیر آن

از مزایای شغل های وبمستری و اینترنتی همین را بگم که میتوانید آقای خودتان باشید و فقط برای خودتان کار کنید ! یعنی نیاز به هیچ کارفرمایی ندارید ، چرا که میتوانید به صورت آزاد یا فریلنسری کار کنید . در این روش کار ، ساعات کاری و مقدار درامدزایی شما بر اساس آن چیزی تعیین میشود که خودتان دوست دارید ! با توجه به مزایای این شغل ها ، میتوانید برای یادگیری شاخه های این زمنیه ، از مجموعه آموزش های فرادرس استفاده کنید ، که یکی از بهترین و مرجع ترین منابع این روز هاست !

  • بازدید : 298 بار
  • نظرات : 0 نظر
  • تاریخ : ۲ مرداد ۱۴۰۰

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از بررسی و تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !